A hajóépítés szakértőiként segítünk abban, hogy mindig kihozhasd magadból a maximumot a kajaK-kenu sportban.

Ezt a tudást élvezheted minden evezőcsapásnál

Bár 1986 óta gyártunk versenykajakokat, a hajógyártás iránti szenvedélyünk több generációval korábban kezdődött. Családi vállalkozásunk alapjait Budapesten, az 1930-as években rakta le az egyik tulajdonos, Hódy Ágnes nagyapja, aki a római parti Vöcsök csónakházban készítette híres hajóit.
Jüling Rudolf, Hódy Ágnes édesapja 50 évig dolgozott hajóépítőként magyar kluboknál, az ő hajói már több olimpiai és világbajnok versenyző győzelmeit is segítették.

 Cégünket veje, Hódy Kálmán vitte tovább, aki megőrizte az alapértékeket, de az 1970-es években megjelent műanyagtechnológiát is felhasználta arra, hogy a hajók még eredményesebbek legyenek.

Így lett a modern hajóépítést az évtizedes hagyományokkal vegyítő HODY SPORT a magyar és nemzetközi kajak-kenu történetének része és jövőjének alakítója.

Hajóink szerte a világon hozzájárulnak a sport népszerűsítéséhez.

Az Orca-győzelemtől a nemzetközi színtérig

Mindig szívügyünknek tekintettük az utánpótlásképzés támogatását, ahhoz különösképp szerettünk volna hozzájárulni, hogy a magyar kajak-kenu sport világhírű versenyzőket neveljen.

Kihívásnak éreztük, hogy a standard felnőtt K-4 kajak méreténél, kialakításánál fogva sem alkalmas a gyerekek technikai képzésére. Ezért kifejlesztettük a rájuk szabott hajótípust, a 4 személyes mini kajakot, az MK-4 Dolphint. Mini hajóink a Magyar Kajak-Kenu Szövetség Hajóhitelesítési Bizottsága által jóváhagyott minősítéssel rendelkeznek és mindeben megfelelnek a versenykövetelményeknek.

2005 óta büszkén támogatjuk a magyar kajak-kenu utánpótlás pillérének számító Tata Hódy Sportegyesületet is, ahonnan sok ígéretes versenyző került ki.

MK-4 Dolphin mini kajak
elsőként megalkotva az egész világon

Az utánpótlás korosztály képzése a szívügyünk, különösképpen, ami a magyar kajak-kenu sport leendő bajnokainak támogatását illeti.
Ez az elkötelezettség vezetett egy teljesen új hajótípus, az MK-4 minikajak ötletéhez, mely kivívta az egész kajakostársadalom elismerését.

Az MK-4 minikajak valóban egyedülálló hajó a maga nemében, kifejlesztése és gyártása kizárólag a HODY nevéhez fűződik.

A forradalmi új ötlet egyben új kategóriát is teremtett.

Felismerve, hogy a standard felnőtt K-4 kajak méreténél és kialakításánál fogva sem alkalmas a fiatalok oktatására, technikai képzésére, a gyerekekre szabtuk a 4 személyes hajótípust. Az eredmény egy olyan hajó, mely segít, hogy a kis kajakosok a legtöbbet hozzák ki magukból.

A gyerekek azonnal a szívükbe zárják, hiszen a minikajakkal a négyes evezés életre szóló élmények forrása. Utánpótlásedzőként felbecsülhetetlen segítséget jelent a csapatevezés tanításában, a technika begyakorlásában, a csapat összekovácsolásában.

Jól jelzi az MK-4 sportszakmai elismertségét, hogy a Nemzetközi Kajak-Kenu Szövetség (ICF) 2011-es edzői kézikönyvében a 3 legnagyobb világmárka mellett csak a HODY MK-4 kapott helyet.
A minihajók a Magyar Kajak-Kenu Szövetség Hajóhitelesítési Bizottsága által jóváhagyott minősítéssel rendelkeznek és mindenben megfelelnek a versenykövetelményeknek.

2011-ben az egész világ felfigyelhetett az MK4-re, mely a szegedi kajak-kenu világbajnokságon támogatásunkkal saját futamot kapott.
Neked mikor készíthetünk egy igazi HODY MK4 minikajakot?

A HODY történetének főbb állomásai

2013 - 2019

2019-ben a Szegedi Kajak-Kenu Világbajnokságon ismét vízre szállhatnak a gyerekek a Mini K-4-ben. A Magyar Kajak-Kenu szövetség segítségével az idei évben is  megrendezésre kerül a Hódy MK-4 futam.

 

2019-ben a Nemzetközi Kajak-Kenu Szövetséggel ( ICF) partneri szerződést kötöttünk, a Hody az ICF hivatalos gyártói partnere lett.


Ebben az évben elkészült a régi hajótípust modernizáló új Hody eszkimó kajak.

A HODY Sport hajói ott vannak a Fülöp-szigeteken és Dubaiban épp úgy, mint a Nílusi Nemzetközi Regattán vagy a Kajak-Kenu Világbajnokságon vagy az ifi EB-n.

 

A Tatai Hódy egyesület versenyzői sikert sikerre halmoznak hajóinkban.

 

2018-ban egy állami megrendelést teljesítve nagyobb mennyiséget szállítottunk utánpótláshajóinkból a Fülöp-szigetekre.

 

Norvégiát és Szerbiát is meghódítja az MK-4 minikajak, a Norvég és Szerb Kajak-kenu Szövetség nagyobb mennyiséget rendel a HODY MK4-ből.

 

Kanadai, svéd, francia és finn klubok ismerik és szeretik meg a HODY MK-4-t és használják eredményesen az utánpótlás-nevelésben.

2009 - 2012

2012-ben kifejlesztettük az új Orca K2 és K4-et, amely itthon és külföldön egyaránt nagy sikert aratott.

A csepeli piros hajók hagyományát felélesztve Vándorhajó versenyt hirdettünk. A 14 éves korosztály legjobb 3 kajakosa és kenusa 1 évig használhatta hajóinkat.

Egyedi igények alapján HODY outrigger kenut építettünk Szabó Sándor parakenu világbajnoknak.

2011-ben bemutattuk a korábbi sikeres hajónkat méltó módon folytató HODY Orca 2011-et. Az új hajó egyedülálló vonása a jobb futás és a deck formabontó világa.

Rajta a világ szeme – nagyot ment a 4 személyes HODY mini versenykajak a 2011-es szegedi kajak-kenu világbajnokságon. Az MK-4 számára külön futamot rendezhettünk, ahol az első három helyezett egy MK-4, MK-2 és MK-1-es hajót kapott.

2010-ben az addigi Hódy Sport logót felváltotta a letisztult, márkaértékeinket hitelesen képviselő HODY arculat.

Hungarikum-esélyesként a HODY múltjáról és terveiről beszélhettünk a Parlamentben.

Saját hajótípusaink és fejlesztéseink elismeréseképpen a legnagyobb hajógyártók mellett mi is meghívást kaptuk az ICF, a Nemzetközi Kajak-Kenu Szövetség lausanne-i konferenciájára.

Egy 2009-es angol versenyen az általunk tervezett hajó nyerte el a „Győztes kajak tervezője” díjat.

2005 – 2008

Mindig szívügyünknek tekintettük az utánpótlásképzés támogatását, ahhoz különösképp szerettünk volna hozzájárulni, hogy a magyar kajak-kenu sport világhírű versenyzőket neveljen.

Kihívásnak éreztük, hogy a standard felnőtt K-4 kajak méreténél, kialakításánál fogva sem alkalmas a gyerekek technikai képzésére. Ezért kifejlesztettük a rájuk szabott hajótípust, a 4 személyes mini kajakot, az MK-4 Dolphint. Mini hajóink a Magyar Kajak-Kenu Szövetség Hajóhitelesítési Bizottsága által jóváhagyott minősítéssel rendelkeznek és mindeben megfelelnek a versenykövetelményeknek.

2005 óta büszkén támogatjuk a magyar kajak-kenu utánpótlás pillérének számító Tata Hódy Sportegyesületet is, ahonnan sok ígéretes versenyző került ki.

2001-2004

Elnyerte az utánpótlás tetszését az Angol Kajak-Kenu Szövetség számára szállított MK-1-es és MK-2- es hajók, a szövetség elnöke levélben köszönte meg a munkánkat.

 

Szponzori szerződést kötöttünk a Tatai Honvéd Egyesülettel. Minden évben új hajókkal támogatjuk őket, a klub innentől kezdve Tatai Hódy Sport néven működik.

 

Megnyertük a török állami pályázatát, HODY SPORT hajókkal indult a kajaksport Törökországban.

 

Megkaptuk első nagyobb megrendelésünket: 76 db hajót szállítottunk Japánba.

 

Marc Oldershow kanadai versenyző Brazíliában, az ifjúsági VB-n két aranyérmet nyert a mi Crocky kenunkban.

2000

A sidney-i olimpia és az Orca K-1 éve.

 

Az Orca kajakban versenyző norvég világbajnok, Knut Holmann kajak 1-esben 500 és 1000 m-en is a dobogó legfelsőbb fokára állt fel. Ekkor hangzott el: „1000 m-en én nyertem, 500 m-en a hajóm”.

 

Angliába, Ausztriába, Belgiumba, Horvátországba, Dániába, Norvégiába, Franciaországba, Németországba, Szlovéniába, Svédországba, Törökországba, Ausztráliába, az Egyesült Államokba, Japánba és Malajziába is szállítunk hajókat.

1997 - 1999

Kovács Katalin, Dónusz Éva, Gyulai Zsolt, Bártfai Krisztián, Veréb Krisztián, Szádovszky Zsolt és Storcz Botond is HODY hajóban versenyzett.

 

A magyar lányok ifjúsági világbajnokok lettek K2-es és K4-es hajóinkban.

1986 - 1995

Olaszországba, Szlovákiába és Kanadába szállítjuk hajóinkat.

 

A kanadai csapat olyannyira elégedett hajóink minőségével, hogy jelentősebb mennyiséget rendeltek, azóta is minden évben szállítunk számukra hajókat.

 

A magyar kajak-kenu klubok, egyesületek közelebbről is megismerték a HODY hajókat.

1986

Megalakul a HODY (akkor még Hódy Sport) családi vállalkozás, melynek története az 1930-as években élet hajóépítő nagyapáig nyúlik vissza.